Fibromyalgie Massage

Wat is Fibromyalgie Massage?

Fibromyalgie is een vorm van reuma, het wordt ook wel weke delen reuma genoemd. Fibromyalgie betekend letterlijk pijn in bindweefsel en spieren. Mensen met Fibromyalgie leven dagelijks met pijn, stijfheid, vermoeidheid en bewegen is vaak moeilijk en geeft beperkingen. Ook kunnen er klachten optreden als slapeloosheid, depressiviteit, concentratiestoornissen en darmklachten.

Fibromyalgie massage is een therapeutische massage die de pijn kan verlichten. Tijdens deze massage worden de spieren lichtjes opgerekt en weer soepel gemaakt. Door de massage maakt het lichaam zelf endorfine en serotonine aan. Endorfine vermindert de pijn en serotonine geeft je een blij gevoel.

Wat zijn de positieve effecten van een Fibromyalgie massage?

De meeste pijn is vaak in de nacht, waardoor je zeer slecht slaapt en zo komt je niet tot rust en is er geen lichamelijk herstel. Deze vicieuze cirkel zou je moeten doorbreken, dat is erg belangrijk. Meerder massages binnen een bepaalde tijd kan veel verlichting geven waardoor pijnklachten verminderen en je beter slaapt.

Het doel van de massage is:

• Rust brengen tussen lichaam en geest,
  • stress en pijn te verminderen,
  • verbetering van de bewegelijkheid,
  • verlichting van spierkrampen,
  • meer zuurstof in de spieren te krijgen, waardoor minder verzuring optreed,
  • de slaap bevorderen,
  • vrijgeven van de natuurlijke pijnstiller-endorfine.

Heb je genoeg van de pijn en stijfheid en wil je weten wat een Fibromyalgie massage voor jou kan doen, neem dan contact met mij op.